Some aspects of production and sales management in poultry farming

Гасанов А.А. оглы1, Велиев В.Н. оглы1
1 Азербайджанский государственный аграрный университет

Статья в журнале

Продовольственная политика и безопасность (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку

Том 6, Номер 1 (Январь-Март 2019)

Цитировать эту статью:

Эта статья проиндексирована РИНЦ, см. https://elibrary.ru/item.asp?id=41464302

Аннотация:
Рынок продуктов питания и товары, предлагаемые на рынке, выбираются по их конкретным особенностям. Это, прежде всего связано с тем, что материальная база продовольственного рынка состоит из сельскохозяйственной и перерабатывающей промышленной продукции. Продукты, произведенные в сельскохозяйственном секторе, выбираются по их конкретным особенностям. Эти продукты, как правило, имеют возможность быстро потерять качество. При анализе возможностей получения продукта в той или иной стране такие продукты могут быть повреждены, а потеря качества может привести к потере продавца или любого другого экономического субъекта в целом. В итоге, эта область считается рискованной областью.

Ключевые слова: sales of agricultural products; agricultural product risk; food products

Источники:

1. Belyaevsky İ.K. Analysis of market risk // Marketing research: information, analysis, forecast. – 2002. – С. 215-225.
2. Chikalyov A.İ. Processing of poultry products // Production and processing of livestock products. – 2017. – С. 168-175.
Dolberg F. Poultry production for livelihood improvement and poverty alleviation. FAO publication: Poultry in the 21stcentury: 2007, - 1-26
FAO Egg production. Egg marketing. A guide for the production and sale off eggs: -2003 1-16
5. FAO Poultry products marketing // Poultry Development Review. – 2013. – С. 15-17.
6. Garaev I.S. Production effectiveness of agrarian sphere and ways to increase its // Economy and management of agrarian sphere. – 2011. – С. 362-412.
7. Islam M.A. Poultry Products Processing and Marketing System in Bangladesh // Pakistan Journal of Biological Sciences. – 2003. – № 10. – С. 883-886.
Martin H., Frands D., Robyn A. Products and profit from poultry. FAO Diversification booklet 3 2nd edition: 2011. -1-48
9. Norwood F. Bailey, Jayson Lusk L. Prices analysis // Agricultural Marketing and price analysis. – 2008. – С. 37-65.
10. Sonaiya E.B., Swan S.E.J. Production Economics and Marketing FAO // Small-scale poultry production: technical guide. – 2004. – С. 65-85.
11. Shakirov F.K. Organization of poultry production and marketing // Organization of agricultural production and management. – 2008. – С. 262-282.
12. Tulebayev B. Poultry development trends // Poultry production and proceeding technology. – 2015. – С. 7-58.
13. Tnau, Tamil Nadu Agricultural prices and risk management // Agricultural Marketing, Trade and Prices. – 2011. – С. 204-220.
14. Zakharov N.B. Technology of production of eggs and poultry meat // Technology of production, processing, storage and conservation of animal production products. – 2015. – С. 67-71.

Страница обновлена: 05.09.2025 в 05:27:55

 

 

SOME ASPECTS OF PRODUCTION AND SALES MANAGEMENT IN POULTRY FARMING

Gasanov A.A. ogly, Veliev V.N. ogly

Journal paper

Food Policy and Security (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку

Volume 6, Number 1 (January-March 2019)

Citation:

Abstract:
Market food and goods available on the market are selected by their particular features. This is primarily due to the fact that the material base of the food market consists of the agricultural and processing industrial products. Products produced in the agricultural sector, are selected for their specific characteristics. These products usually have the ability to quickly lose quality. In the analysis of opportunities of product in a particular country, such products can be damaged and a loss of quality can lead to loss of the seller or any other economic entity as a whole. In the end, this area is considered a risky area.

Keywords: food products, sales of agricultural products, agricultural product risk