Approaches to phased formation of business reputation of a local consulting company, based on marketing principles
Bezpalova A.G.1
1 Ростовский государственный экономический университет (РИНХ), Ростов–на–Дону, Россия
Download PDF | Downloads: 20 | Citations: 6
Journal paper
Leadership and Management (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
Volume 3, Number 4 (October-December 2016)
Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=28279012
Cited: 6 by 25.03.2022
Abstract:
Business reputation today is for companies the same meaning, as for example, the popularity in the professional market and competitiveness. It follows from that goodwill as a by-product of image and status, has a significant impact on the market position of the company and the detuning from the competition. The purpose of this article is not an analysis of the historical definitions of "business reputation" and the valuation of this concept. The task of the author is to analyze the concept of "business reputation" in the context of marketing activities of local consulting companies and to highlight important approaches to its formation.
Keywords: goodwill, consulting company, marketing principles, activities localization
JEL-classification: L84, L14, M31
Highlights:
- - история компании для представителей бизнес-среды является одной из определяющих при выборе для себя консультационного партнера
- - именно завершенные проекты компании являются показателем ее деловой репутации
- - многие до сих пор смешивают до идентичности понятия «имидж» и «деловая репутация»
- - понятие «деловая репутация» – это сугубо качественный, а не количественный показатель
- - одна компания, более того, локальная компания, не подкрепленная финансовой и кадровой базой, не в состоянии профессионально провести проекты в разных сферах
References:
Kozlova N.P. (2014). Osobennosti formirovaniya delovoy reputatsii sovremennoy kompanii [Features of formation of business reputation of a modern company] Moscow: Dashkov i K. (in Russian).
Kuzmina M.I., Merzlikina G.S., Minaeva O.A., Mogkharbel N.O., Reshetnikova T.Yu., Shmidt L.A. (2015). Delovaya reputatsiya: stoimostnaya otsenka i upravlenie [Goodwill: valuation and management] Volgograd: VolgGTU. (in Russian).
Martynova A.S., Isopeskul O.Yu. (2014). Otsenka delovoy reputatsii predpriyatiya [Assessment of business reputation of the enterprise]. Reputatsiologiya. (5). 33-39. (in Russian).
Nikitina S.E. (2010). Delovaya reputatsiya kak faktor konkurentosposobnosti servisnyh kompaniy [Business reputation as a factor of competitiveness of service companies
]. Ekonomika i upravlenie: novye vyzovy i perspektivy. (1). 33-39. (in Russian).
Shaipova S.A. (2014). Delovaya reputatsiya kak faktor formirovaniya stoimosti kompaniy [Business reputation as a factor of formation of cost of the companies
] Moscow: "Finansovyy universitet pri Pravitelstve Rossiyskoy Federatsii». (in Russian).
Vazhenina I.S. (2007). . The reputation of the territory: theory, methodology, practice. 207. (in Russian).
Пестриков С. Формируем доминирующее мнение – управляем деловой репутацией (in Russian). Retrieved October 13, 2016, from http://hr-portal.ru/article/formiruem-dominiruyushchee-mnenie-upravlyaem-delovoy-reputaciey
Страница обновлена: 02.05.2025 в 12:55:51