Предпринимательство в музейном деле: отвечая на вызовы глобализации

Сагинова О.В., Вейё М.

Статья в журнале

Российское предпринимательство *
№ 6 (204), Март 2012
* Этот журнал не выпускается в Первом экономическом издательстве

Цитировать эту статью:

Аннотация:
В статье рассмотрены вопросы развития моделей предпринимательской деятельности в социальной сфере на примере положительного опыта мировых музеев. Учет современных тенденций в городском строительстве и архитектуре, расширение географического представительства музеев в различных странах, применение новых технологий в маркетинге, планировании и финансировании музейных проектов позволяет способствовать развитию музейного дела и совершенствованию моделей предпринимательства.

Ключевые слова: предпринимательство, музейное дело, международный опыт

Источники:

1. Benhamou, F. & Moureau, N. From Ivory Towers to Museums Open to the Community: changes and developments in France’s cultural policy. Museum International. № 58. P. 21−28. 2006.
2. Caldwell, N. Marketing the Guggenheim. Museums Journal. Vol. 97. № 10. October. P. 32–33. 1997.
3. Caldwell, N.G. The Emergence of Museum Brands. International Journal of Arts Management. № 2. P. 28−34.
4. Dennison, L. From Museum to Museums: The Evolution of the Guggenheim. Museum International. 2003. p. 53.
5. Gombault, A. Organizational Saga of a Superstar Museum: The Louvre. International Journal of Arts Management. 4. P. 75. 2002.
6. Marketing Museums: When Merchants enter the temple. The Economist. 2001. April 19. P. 64−66.
7. Trilupaityte, Skaidra Global museums in the twenty-first century. The Guggenheim foundation and the rhetoric of cultural planning in Vilnius. Eurozine. 2008.
8. Wallace, M.A. Museum Branding: How to Create and Maintain Image, Loyalty, and Support. − Lanham, MD: AltaMira Press, 2006.



Страница обновлена: 06.07.2025 в 20:11:13

 

 

Entrepreneurship in Museum Business: Facing the Challenges of Globalization

Saginova O.V., Veyyo M.

Journal paper

Russian Journal of Entrepreneurship *
№ 6 / March, 2012
* Этот журнал не выпускается в Первом экономическом издательстве

Citation:

Abstract:
The paper focuses on the development of business models in the social sphere, taking the positive experience of museums around the world as an example. To maintain successful museum business and improve the business models involved, one must consider the modern trends in urban construction and architecture, geographical expansion of museum representatives, branches and offices abroad, new technologies in marketing, planning and financing museum projects.

Keywords: museum business, marketing of objects of culture, modern museum