Практические аспекты стратегического выбора в предпринимательстве
Скачать PDF | Загрузок: 20
Статья в журнале
Российское предпринимательство *
№ 6 (204), Март 2012
* Этот журнал не выпускается в Первом экономическом издательстве
Аннотация:
Предприниматели не задаются вопросом, какие теоретические концепции и стратегии они используют в своей практической деятельности. Они их просто применяют. Или нет. В статье демонстрируется подход, позволяющий разумно упростить и применить разнообразные теории стратегического управления для улучшения практических аспектов деятельности компаний.
Ключевые слова: предпринимательство, стратегическое управление, технологии реализации стратегии
Источники:
2. Dess Gregory, Eisner Alan, Lumpkin G.T. (Tom), McNamara Gerry "Strategic Management: Creating Competitive Advantages", September 21, 2011 | ISBN-10: 0077439562 | ISBN-13: 978-0077439569.
3. Hill Charles W. L., Jones Gareth R. "Strategic Management: An Integrated Approach", October 14, 2009 | ISBN-10: 0538748567 | ISBN-13: 978-0538748568.
4. Hitt Michael A. Hitt, Ireland R. Duane Ireland, Hoskisson Robert E. Hoskisson "Strategic Management: Concepts: Competitiveness and Globalization (Concepts (Cengage Learning))" January 1, 2010 | ISBN-10: 0538753099 | ISBN-13: 978-0538753098.
5. Kraus Sascha, Kauranen Ilkka "Strategic management and entrepreneurship: Friends or foes?", in Int. Journal of Business Science and Applied Management, Volume 4, Issue 1, 2009.
6. Obloj Tomasz, Obloj Krzysztof, Pratt Michael G. "Dominant logic and entrepreneurial firms' performance in a transition economy.: An article from: Entrepreneurship: Theory and Practice", article, Publisher: Baylor University (February 1, 2010).
Страница обновлена: 05.09.2025 в 22:07:01
Download PDF | Downloads: 20
Practice of Strategic Choice in Business
Stroganov I.A.Journal paper
Russian Journal of Entrepreneurship *
№ 6 / March, 2012
* Этот журнал не выпускается в Первом экономическом издательстве
Abstract:
Business people never wonder what strategies they adopt in their practical activities. They either apply them, or they do not. The paper demonstrates the
approach to both simplify and apply various theories of strategic management for improving major aspects of the companies’ practical routines.
Keywords: strategic management, business, realization of strategy
