Эволюция в моделировании инновационного процесса
Скачать PDF | Загрузок: 36 | Цитирований: 3
Статья в журнале
Креативная экономика (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
№ 1 (85), Январь 2014
Эта статья проиндексирована РИНЦ, см. https://elibrary.ru/item.asp?id=21153482
Цитирований: 3 по состоянию на 26.03.2022
Аннотация:
В статье приведен анализ зарубежных источников, посвященных моделированию инновационных процессов. Схематично представлены существующие модели, начиная с 50-х годов до наших дней, согласно предложенной Р. Росвеллом классификации. Установлена ключевая роль маркетинга в инновационном процессе. Рассмотрены характеристики поколений и приведены 24 фактора для пятого поколения моделей.
Ключевые слова: инновации, инновационный процесс, модель, маркетинг инноваций, поколения моделей
Источники:
2. Сурин О.В., Молчанова О.П. Инновационный менеджмент, учебник – М.:Инфра-М, 2008. – 368 с.
3. Rothwell R. Towards the fifth-generation innovation process // International Marketing Review, MCB University Press. – 1994. – №. 1(Vol. 11). – P. 7–31.
4. Druker Peter F., Management: Tasks, Responsibilities, Practices / Druker Peter F.-New York: Harper and Row, 1974. – 346 p.
5. Utterback J., Abernathy W. A dynamic model of process and product innovation // OMEGA, The Int. of Mgmt Sci, Pergamon Press. Printed in Great Britain. – 1975. – № 6(Vol. 3).– P. 639–656.
6. Abernathy W., Clark K. Innovation: Mapping the winds of creative destruction // Research policy, № 14, 1985 – P. 3–22.
7. Kline J., Rosenberg N. «An overview of innovation», in Landau R., Rosenberg N. (eds) The positive sum strategy: harnessing technology of economic growth. – National academy press, Washington, D.C., 1986 – P. 640.
8. Cooper R.G. Winning at new products. Accelerating the process from idea to launch. – Cambridge (MA): Perseus Publishing, 2001.
9. Wheelwright S.C., Clark K.B. Revolutionizing product development: Quantum leaps in speed, efficiency and quality. – NY: The Free Press, 1992.
10. Berkhout G., Van Der Duin P. New ways of innovation: an application of the cyclic innovation model to the mobile telecom industry, International journal of tecnology management. – 2007. – № 4(Vol. 40). – P. 294 – 309.
11. Чесбро Г. Открытые инновации. – М.: Поколение, 2007 – 336 с.
Страница обновлена: 10.09.2025 в 10:19:28
Download PDF | Downloads: 36 | Citations: 3
The evolution of the innovation process modeling
Gerashchenko M.M.Journal paper
Creative Economy (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
№ 01 / January, 2014
Abstract:
The author analyses foreign literary sources, devoted to the modeling of innovation processes. In accordance with R. Roswell classification, the existing models, developed during the period from the 50s right up until present days, are represented in the given article schematically. The key role in the innovation process, according to the author, belongs to marketing. Herein the characteristics of the generations are considered and 24 factors for the fifth-generation models are described.
Keywords: innovative process, innovations, model, innovation marketing, generation of models
