Information society: features of communication in different generations
Koshel V.A.1, Shklyar T.L.1
1 Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова, Russia
Download PDF | Downloads: 36 | Citations: 19
Journal paper
Creative Economy (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
Volume 13, Number 4 (April 2019)
Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=38211967
Cited: 19 by 07.12.2023
Abstract:
Virtual space penetrates into all aspects of our lives, changing people's perceptions, mechanisms of thinking, the specifics of the development of information and, of course, communication. Communication changes were manifested in the style, symbolism of the language, its emotional richness.
The authors of this article set themselves the task to identify the communication features of different generations, manifested on the Internet.
Understanding this communication specificity will allow professionals of the communication industry (marketers, brand managers, journalists, etc.) to correctly build messages and most effectively solve communication problems when addressing the target audience.
This article presents the results of the authors' research and analysis of the differences in communication between each generation.
According to the results of the research and the above analysis, the authors proposed specific recommendations for each segment of the target audience.
Keywords: information society, communication, cyber socialization, clip thinking, generations X, Y, Z, "digital aborigines"
JEL-classification: O31, Z13, L86, Z19
References:
Pavlidis P. (2012). The Rise of General Intellect and the Meaning of Education. Reflections on the Contradictions of Cognitive Capitalism The Journal for Critical Education Policy Studies. (10(1)).
Sidorov P.I., Parnyakov A.V. (2000). Vvedenie v klinicheskuyu psikhologiyu [Introduction to clinical psychology] (in Russian).
Ulybina E.V. (2001). Psikhologiya obydennogo soznaniya [The psychology of everyday consciousness] (in Russian).
Zinchenko V.P. (1995). Affekt i intellekt v obrazovanii [Affect and intelligence in education] (in Russian).
Библия. Синодальный переводОфициальный сайт Bible.ru. (in Russian). Retrieved January 07, 2019, from https://bible.by/syn/21/1/
Виноградова Т. Ю. Специфика общения в ИнтернетеРусская и сопоставительная филология: Лингвокультурологический аспект. – Казань, 2004. – С. 63-67. (in Russian). Retrieved December 27, 2018, from http://www.philology.ru/linguistics1/vinogradova_t-04.htm
Дунаевский В.В. Мышление и его расстройстваКафедра психиатрии и наркологии Первого Санкт-Петербургского государственного медицинского университета им. акад. И.П. Павлова. Retrieved January 14, 2019, from http://spbmu.s-psy.ru/obucenie/kurs-psihiatrii/5-kurs-lecebnyj-fakultet/elektronnyj-ucebnik-po-psihiatrii/tema-no4-narusenia-myslenia-/narusenia-myslenia-v-v-dunaevskij
Жичкина А.Е., Белинская Е.П. Стратегии самопрезентации в Интернет и их связь с реальной идентичностьюЛогистон. (in Russian). Retrieved January 13, 2019, from http://flogiston.ru/articles/netpsy/strategy
Леонтович О.А. Проблемы виртуального общенияПроблемы общения в интернете и Форумные ролевые игры. (in Russian). Retrieved January 09, 2019, from http://septemberfox.ucoz.ru/biblio/leontovich.html
Радужная Н. Поколение ЯЯЯ: как миллениалы меняют маркетинговый ландшафтОфициальный сайт Лайфхакер. (in Russian). Retrieved January 25, 2019, from http://lifehacker.ru/2014/04/13/pokolenie-yayaya-kak-millenialy-menyayut-marketingovyj-landshaft/
Семеновских Т.В. “Клиповое мышление” — феномен современностиОптимальные коммуникации. / Эпистемический ресурс Академии медиаиндустрии и кафедры теории и практики общественной связности РГГУ. (in Russian). Retrieved January 05, 2019, from http://jarki.ru/wpress/2013/02/18/3208/
Страница обновлена: 03.05.2025 в 17:02:02