The transformation factors of business models of the enterprises producing science-intensive products
Aleksandr Bogdanov1
1 Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации, Russia
Download PDF | Downloads: 48 | Citations: 3
Journal paper
Russian Journal of Innovation Economics (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
Volume 6, Number 2 (April-June, 2016)
Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=30103914
Cited: 3 by 05.09.2022
Abstract:
Within the frames of the article, certain factors considerably influencing on the global transformation of the science-intensive companies’ business models (including the genetic companies) have been considered. The author presents his own definition of a company’s business model.The analysis of the degree of influence of the identified factors on the activities of the domestic and foreign companies given the current political and economic situation has been performed. The author has also developed the recommendations for science-intensive companies as for the strategic planning of business-models.
Keywords: corporate management, business model, science-intensive products, environmental factors, distribution channels, genetic companies
JEL-classification: L10, L00, L19
Highlights:
- ► первым фактором, способствующим трансформации бизнес-моделей компаний, производящих наукоемкую продукцию, является развитие телекоммуникационных технологий и сети Интернет
- ► другим крайне важным аспектом развития информационных технологий является использование сети Интернет как одного из каналов осуществления продаж и продвижения товаров и услуг
- ► еще одним фактором являются проявления и последствия макроэкономических шоков и кризисов
- ► третьим фактором являются изменения конкурентной среды
- ► существенным фактором трансформации бизнес-модели генетических компаний выступает изменение ценностей общества, а также качества и уровня жизни
- ► наиболее существенным аспектом, определяющим степень влияния тех или иных факторов, являются характеристики самой бизнес-модели компании: насколько развиты и в какой степени используются каналы продвижения, каким образом формируется существующий и разрабатывается новый продукт, организовано управление, бизнес-процессы
Страница обновлена: 04.05.2025 в 15:30:37