Methodological tools for managing the value chain of the food industry product in the region
Andreeva T.V.1, Boldyreva N.P.1, Vidishcheva R.S.1, Ermakova Zh.A.2, Tyapukhin A.P.3, Kurlykova A.V.2
1 Орский гуманитарно-технологический институт (филиал) ОГУ, Russia
2 Оренбургский государственный университет
3 Оренбургский филиал Института экономики УрО РАН, Russia
Научное издание / монография
Выпущено ООО «Первое экономическое издательство»

Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=41551578
Get access via LAN BOOK: https://e.lanbook.com/book/165587
Get access via Znanium: https://znanium.com/catalog/document?id=425005
Монография выполнена при финансовой поддержке РФФИ в рамках научного проекта № 19 010-00050 «Методологический инструментарий управления ценностной цепочкой продукта пищевой промышленности в регионе (на примере Оренбургской области)».
Please, cite as:
Книга в каталоге РГБ: https://search.rsl.ru/ru/record/01010208127
Рецензенты:
Левин В.С. - доктор экономических наук, профессор, заведующий кафедрой финансов и кредита Оренбургского государственного аграрного университета
Хайтбаев В.А. - доктор экономических наук, профессор, заведующий кафедрой менеджмента и логистики на транспорте Самарского государственного университета путей сообщения
Abstract:
The results of the study of the management of the value chain of food industry product on the example of the Orenburg region are presented in the monograph.
Special attention is paid to the method of designing the value chain of the food industry product taking into account the contribution of each link, as well as the development of the value chain management system and indicators for assessing its effectiveness at the level of economic entities, as well as at the regional level.
The materials of the monograph can be used both in management activities by the heads of integrated industrial enterprises, specialists of regional and municipal authorities, and in the educational process by university lecturers, researchers and students of higher educational institutions of economic training.
Keywords: value chain of the product’s value creation, added value, management methods and tools, value chain management, management system, management efficiency indicators, food industry, region, Orenburg region
Страница обновлена: 24.01.2023 в 12:40:34