Diploma or experience? What do modern employers need?

Koryagina I.A.1, Korolyov G.V.1
1 Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова, Russia

Journal paper

Creative Economy (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку

Volume 13, Number 9 (September 2019)

Citation:

Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=41144210

Abstract:
In connection with the introduction of new technologies, the world is undergoing constant changes. The conditions of employment are also changing. Employers are much more scrupulous in selecting personnel, including in the list of requirements necessary for the applicant, sometimes the most unexpected. However, specialized education and experience of the candidate traditionally remain in the first place. In this article, the authors attempt to understand which of the requirements are more important, and what employers prefer: diploma (certificate), confirming theoretical knowledge in the professional field, or work experience in the profile. In particular, the specialties for which higher professional education is a prerequisite are named; the situation when experience is more important than academic knowledge is outlined; the dependence of wages on the availability of a diploma is considered; the question of what the university of the future should be is designated.

Keywords: higher education, skills, experience, profession, applied skills, diploma, specialty, learning

JEL-classification: I23, I21, I26

References:

BobkovaM.P., Shemetkova O.L., Dzholdosheva T.Yu. (2018). System of competitiveness management for state university [System of competitiveness management for state university]. Izvestiya Issyk-Kulskogo foruma bukhgalterov i auditorov stran Tsentralnoy Azii. (4-1). 13-25. (in Russian).
Data Shows Tech Employers Are Looking For Experience Over EducationForbes.com. Retrieved from www.forbes.com%2Fsites%2Fquora%2F2016%2F09%2F15%2Fdata-shows-tech-employers-are-looking-for-experience-over-education%2F&anno=2
Denisov I.V., Zotova I.V., Meshkov V.R., Sokolov M.A., Khachaturyan M.V., Umnova M.G. (2017). Innovatsionnaya ekonomika v kontekste sotsialnoy otvetstvennosti [Innovative economy in the context of social responsibility]. Journal of Economy and Entrepreneurship. (9-1). 162-166. (in Russian).
Khangeldieva I.G. (2016). Edyuteynment kak filosofiya i integrirovanno-kreativnaya tekhnologiya sovremennogo obrazovaniya [Edutainment as a philosophy and integrated-creative technology modern education]. Aktualni pedagogika. (1). 3-18. (in Russian).
N.A.Kazakova, A.I. Bolvachyov, T.Yu. Dzholdosheva (2018). The competitiveness of master's programs business education: the experience of plekhanov russian university of economics Известия Иссык-Кульского форума бухгалтеров и аудиторов стран Центральной Азии. (4). 45-53.
Зачем учиться после 30? Количество взрослых студентов в зарубежных вузах возрастает с каждым годомWww.hotcourses.ru. (in Russian). Retrieved February 03, 2019, from https://www.hotcourses.ru/study-abroad-info/latest-news/why-study-after-30/
Князь Владимир «Красно солнышко»Istoriarusi.ru. Retrieved February 01, 2019, from https://istoriarusi.ru/kiev/vladimir_svjatoslavich.html
Миллиардеры без образованияMotivation-life.ru. Retrieved January 30, 2019, from https://motivation-life.ru/uspeh/366-millionery-bez-obrazovaniya.html
Народный фронт предлагает повысить качество образования в России благодаря профессиональным стажировкамOnf.ru. Retrieved February 02, 2019, from https://onf.ru/2019/01/25/narodnyy-front-predlagaet-povysit-kachestvo-obrazovaniya-v-rossii-blagodarya/
Образование и опыт: что больше ценят работодатели?Www.northeastern.edu. Retrieved February 05, 2019, from https://www.northeastern.edu/graduate/blog/education-vs-experience/
Официальный сайт HeadНunterОфициальный сайт HeadНunter. (in Russian). Retrieved February 04, 2019, from https://hh.ru
Официальный сайт LinkedInОфициальный сайт LinkedIn. (in Russian). Retrieved February 02, 2019, from https://www.linkedin.cn
Официальный сайт National Center for Education StatisticsОфициальный сайт National Center for Education Statistics. Retrieved February 04, 2019), from https://nces.ed.gov
Официальный сайт National University of SingaporeОфициальный сайт National University of Singapore. Retrieved February 04, 2019, from http://www.nus.edu.sg
Официальный сайт Northeastern UniversityОфициальный сайт Northeastern University. Retrieved February 05, 2019, from https://www.northeastern.edu
Официальный сайт Open UniversityОфициальный сайт Open University. (in Russian). Retrieved February 01, 2019, from http://www.open.ac.uk
Официальный сайт Ryerson UniversityОфициальный сайт Ryerson University. Retrieved February 02, 2019, from https://www.ryerson.ca/
Официальный сайт Stanford UniversityОфициальный сайт Stanford University. Retrieved February 01, 2019, from http://www.stanford.edu
Официальный сайт SuperJobОфициальный сайт SuperJob. (in Russian). Retrieved February 03, 2019), from https://www.superjob.ru
Официальный сайт University of WestminsteОфициальный сайт University of Westminste. Retrieved February 03, 2019, from https://www.westminster.ac.uk
Официальный сайт WorkiWorki.ru. (in Russian). Retrieved January 30, 2019, from https://worki.ru/hr
Официальный сайт ВЦИОМWciom.ru. (in Russian). Retrieved February 03, 2019, from https://wciom.ru
Официальный сайт Министерство образование и науки Российской ФедерацииОфициальный сайт Министерство образование и науки Российской Федерации. (in Russian). Retrieved February 06, 2019, from URL: минобрнауки.рф
Официальный сайт Московского государственного академического художественного института им. В. И. Сурикова при Российской академии художествОфициальный сайт Московского государственного академического художественного института им. В. И. Сурикова при Российской академии художеств. (in Russian). Retrieved February 01, 2019), from http://surikov-vuz.com
Официальный сайт Общероссийского народного фронтаОфициальный сайт Общероссийского народного фронта. (in Russian). Retrieved February 04, 2019, from https://onf.ru/profstazhirovki-project/
Официальный сайт Федеральной службы государственной статистики (до 03.04.2017 Росстат)Официальный сайт Федеральной службы государственной статистики. (in Russian). Retrieved February 05, 2019, from http://www.gks.ru/ (
Первый университет в России. История высшего образованияFb.ru. Retrieved February 01, 2019, from https: //fb.ru/article/352372/pervyiy-universitet-v-rossii-istoriya-vyisshego-obrazovaniya
Работодатели не обращают внимание на дипломы?Hh.ru. (in Russian). Retrieved February 02, 2019, from https://hh.ru/article/12846
Работодатели не обращают внимание на дипломы?Hh.ru. (in Russian). Retrieved January 31, 2019, from https://hh.ru/article/12846
Россия – страна возможностейRsv.ru. (in Russian). Retrieved February 04, 2019, from https://rsv.ru
Святые Кирилл и МефодийHistrf.ru. Retrieved February 02, 2019, from https://histrf.ru/lenta-vremeni/event/view/kirill-i-miefodii
Фестиваль «Кампус»: Первый проректор Университета ИТМО Дарья Козлова — о том, каким должен быть университет будущегоIfmo.ru. (in Russian). Retrieved January 30, 2019, from http://news.ifmo.ru/ru/education/trend/news/7656/
Фразеологизмы — примеры и значенияБлог о Фразах и Цитатах. Retrieved January 31, 2019, from https://vse-frazi.ru/samorazvitie/frazeologizmy-primery.html
Что такое краудфандинг?Www.crowdwillfund.ru/. (in Russian). Retrieved February 04, 2019, from www.crowdwillfund.ru
Эксперты оценили зависимость доходов от уровня образованияРбк. (in Russian). Retrieved February 01, 2019, from https://www.rbc.ru/money/30/07/2015/5615461d9a7947095c7dc432

Страница обновлена: 13.04.2025 в 23:34:18