The future of travel agency business in the conditions of transformation of distribution channels of tourist services
Zinchenko S.V.1, Semerkova L.N.1
1 Пензенский государственный университет, Russia
Download PDF | Downloads: 21 | Citations: 3
Journal paper
Creative Economy (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку
Volume 13, Number 4 (April 2019)
Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=38211986
Cited: 3 by 05.09.2022
Abstract:
The article deals with the transformation of the structure and functional significance of the distribution channels of tourist services, which is based on the globalization of business and the development of digital technologies. Under these conditions, the market has seen a convergence of service providers and consumers, each of whom is trying to get rid of intermediaries. The influence of this on the travel agency business and possible directions of its development in the current situation is considered: automation and development of companies as online travel agencies, personification, business consolidation.
Keywords: tour operator, travel agency, uberization, distribution channel, suppliers of tourism services
JEL-classification: L86, M31, M21, L83
References:
Semerkova L.N., Zinchenko S.V. (2016). Proektirovanie turistskikh marshrutov kak napravlenie povysheniya konkurentosposobnosti natsionalnoy turistskoy industrii [Designing tourist routes as a way to inсrease competitiveness of the national tourist industry]. Izvestiya vysshikh uchebnyh zavedeniy. Povolzhskiy region. Obschestvennye nauki. (3(39)). 216-226. (in Russian). doi: 10.21685/2072-3016-2016-3-20.
Бакерина М.: платные консультации ТА – мировой тренд и его нужно придерживатьсяООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 22, 2018, from http://profi.travel/articles/37330/details
Бельтюкова И., председатель совета директоров «ИННА ТУР» Что ждет туристический рынок?Финам. Retrieved October 23, 2018, from https://www.finam.ru/analysis/forecasts/chto-zhdet-turisticheskiiy-rynok-20180709-183232/?fbclid=IwAR3ZIDK0aXYhFB5wUm8oNk9NSvg_hZ40SpgL9LgzeuJyYkREbUyAVhlsEIc
Васин Д. Учимся консультировать туристов за деньгиОнлайн-журнал HotLine.travel. Retrieved October 22, 2018, from https://www.hotline.travel/kadrovyy-vopros-/uchimsya-konsultirovat-turistov-za-dengi
Глава Ростуризма объяснил банкротства ТОООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 20, 2018, from http://profi.travel/news/38270/details
Даниленко Д. Будущее туризма – «уберизация»ООО «Профи Трэвел». Retrieved October 22, 2018, from https://www.hotline.travel/biznes-vstrechi/budushchee-turizma-uberizatsiya
Запрет – на пользу: Россия вновь стала лидером по трафику в Booking.comООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 20, 2018, from http://profi.travel/news/35886/details
Из-за остановки центров бронирования в этом году пострадали более 1200 агентствООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 20, 2018, from http://profi.travel/news/38154/details
Кто есть кто в мировом туризме? Разбираем по цифрам свежий отчет UNWTOООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 22, 2018, from http://profi.travel/news/37282/details
Куда мы попали? Какие тренды изменят туристический рынокООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 22, 2018, from http://profi.travel/news/32589/details
Лойко О.Т. Туризм и гостиничное хозяйствоВсе о туризме – образовательный туристический портал. (in Russian). Retrieved October 20, 2018, from http://tourlib.net/books_tourism/lojko4-4.htm
Мкртчян А.: от профессионального менеджера туристы не уходятООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 20, 2018, from http://profi.travel/news/34400/details
Наша задача – не знать продукт, а знать клиентаООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 23, 2018, from http://profi.travel/news/38306/details
Продавайте не туры, а время: как «турагенты» становятся «консультантами»ООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 23, 2018, from http://profi.travel/news/37211/details
Распространение турпродукта: функции и структура каналов распределенияИнтернет бизнес и Экономика. (in Russian). Retrieved October 23, 2018, from http://8cent-emails.com/rasprostranenie-turprodukta-funkcii-struktura-kanalov-raspredelenija
Солдатенков Д. Мы их теряем»: туристы идут к туроператорам напрямуюОнлайн-журнал HotLine.travel. Retrieved October 23, 2018, from https://www.hotline.travel/obzory-i-analitika/my-ikh-teryaem-turisty-idut-k-turoperatoram-napryamuyu
Турагентства в Европе и США: платные консультации и индивидуальные турыООО «Профи Трэвел». (in Russian). Retrieved October 23, 2018, from http://profi.travel/articles/37897/details
Страница обновлена: 07.04.2025 в 00:18:07