Classification of methods and tools for promoting engineering services in the nuclear power industry

Kirillov V.O.1, Kolibaba V.I.1
1 Ивановский государственный энергетический университет им. В.И. Ленина

Journal paper

High-tech Enterprises Economy (РИНЦ, ВАК)
опубликовать статью | оформить подписку

Volume 6, Number 1 (January-March 2025)

Citation:

Abstract:
The development of engineering services in the nuclear power industry is fueled by the increasing global demand for reliable, eco-friendly sources of electricity. Amidst intense competition in international and domestic markets, companies are striving to enhance their promotional strategies. The article classifies methods and tools for promoting engineering services in the nuclear energy industry. This research is based on an analysis of existing marketing promotion approaches in high-tech industries and the study of leading engineering companies' successful practices. As a result, a classification system has been formed based on the criteria of regularity of application, target costs, innovativeness, and orientation. The most effective strategies were identified. They include price competition, brand investments, innovative technologies, access to foreign markets, and situational methods, such as lobbying and expansion during times of political and economic change. Engineering companies can use the obtained results to optimize their promotional strategies and increase their competitiveness in the industry.

Keywords: engineering services, nuclear energy, promotion method, marketing strategy, competitiveness, innovation

JEL-classification: O30, O31, O32, O13, P28

Highlights:

  • • Борьба за потребителя в условиях конкуренции на внутреннем или внешнем рынке требует наличия проработанной методики продвижения инжиниринговых услуг со стороны компаний, предоставляющих эти услуги.
  • • В сфере инжиниринга для атомной энергетики на практике используются такие методы продвижения, как ценовая конкуренция, работа через смежные услуги, создание технологически уникальных решений, усиление бренда, выход на зарубежные рынки, а также более редкие, но эффективные при определенных условиях подходы вроде лоббирования или поглощений.
  • • Часть этих методов применяется регулярно, другие носят ситуативный характер, но обладают высокой эффективностью при своевременном использовании.
  • • Расходы на реализацию варьируются от низких (например, ценовая конкуренция) до высоких (инновационные технологии, зарубежная экспансия), что определяет доступность методов для компаний разного масштаба.
  • • Наиболее инновационными признаны решения, связанные с разработкой новых продуктов и технологий (например, плавучие АЭС и водоопреснительные комплексы), а также с использованием неожиданных рыночных ситуаций.
  • • Методы обладают различной направленностью: одни усиливают рыночное присутствие, другие улучшают внутренние процессы, третьи способствуют формированию долгосрочного доверия к бренду.
  • • Эффективность продвижения напрямую зависит от согласованности выбранных методов с текущим состоянием рынка, доступными ресурсами и стратегическими целями инжиниринговой организации.

References:

China General Nuclear Power Corporation (CGN)En.cgnp.com.cn. Retrieved June 10, 2024, from http://en.cgnp.com.cn/

Grafov D.B. (2016). Pro-russian and anti-russian lobbying in the USA. SShA i Kanada: ekonomika, politika i kultura. (3(555)). 101-116.

Korea´s KEPCO plans 372 MW Jordan power plantReuters. Retrieved June 15, 2024, from https://www.reuters.com/article/jordan-electricity-kepco-idINLG01061520080916

Kotyurgina E.N. (2020). Development of lean technologies as a tool for improving the company´s competitiveness Priority areas of innovation in industry. 212-216.

Lyskova I.E. (2019). The introduction of models of sustainable development and lean production in ecological and social safety system in modern organization (using the example of «Rosatom» state corporation). Globalnaya yadernaya bezopasnost. (4(33)). 85-95.

Prokaev S.A. (2023). Development of an engineering company in the context of global challenges: strategies and prospects Spring Days of Science. 803-806.

Zverev I.K., Malyshev D.V. (2018). Advantages and disadvantages of nuclear power plants. Voprosy nauki i obrazovaniya. (13(25)). 18-20.

Страница обновлена: 02.05.2025 в 10:10:20